Risk Analizi
12.09.2020
855

Risk Analizi Hizmeti

Tüm ticari işletmelerde temel amaç, kazanç sağlamaktır. Oysa ilgili işyerinden kaynaklansın veya kaynaklanmasın, kazanç amaçlanırken bazı kayıpların oluşma olasılığı da mevcuttur. Kayıplara neden olabilecek her şey risk olarak tanımlanır. Risk olasılığını en aza indirmek ve kayıpları azaltmak içinse iş güvenliği risk analizi yapılmalıdır. 2013 yılından beri kanunen de zorunlu olan risk değerlendirme hizmeti ile ilgili tüm sorulara yazımızda cevap bulabilirsiniz.

Risk Değerlendirme Nedir?

Son yıllarda risk değerlendirme nedir ve işyeri risk değerlendirme nasıl yapılır gibi sorular sıklıkla karşımıza geliyor. Bunun nedeni 30/06/2012 tarihinde yasalaşan, 6331 sayılı İş Sağlığı Ve Güvenliği Kanunu’dur. Bu kanun gereği tüm işyerleri, 2013 yılından itibaren temel iş sağlığı ve iş güvenliği eğitimi vermek ayrıca risk değerlendirmesi ve analizi yapmakla yükümlü kılınmışlardır. Bu yasal hüküm getirilirken işyerinin tehlike sınıfı ve çalışan sayısı önemsenmemiştir. Aksine davranan işyerlerine ise çok ciddi ceza ve yaptırımlar öngörülmüştür.

İşte bundan dolayıdır ki İSG risk analiz raporu artık gönüllülük değil, yasal bir zorunluluk gereği yapılmalıdır. Risk değerlendirme, işyerlerinde ortaya çıkması muhtemel risklerin bir uzman tarafından değerlendirilip analiz edilerek, kayıpları en aza indirme sürecidir. Türkiye gibi iş kazalarının çok yoğun yaşandığı ülkelerde risk değerlendirmesi sayesinde ciddi kayıpların önüne geçilebilmektedir. Zaten bu nedenle tek bir kişinin çalıştığı apartman yönetimlerinin bile risk değerlendirme hizmeti alma zorunluluğu getirilmiştir.

Risk Analizi ve Değerlendirmesi Nasıl Yapılır?

Risk değerlendirme raporu nasıl yapılır sorusuna da yine yönetmelik ve kanunlar kapsamında cevap vermek gerekir. Mevzuat gereği çalışanları arasında iş güvenliği uzmanı bulunmayan işyerleri, bu hizmeti dışarıdan satın almalıdırlar. Ortak sağlık ve güvenlik birimleri (OSGB) ile yetkilendirilmiş toplum sağlığı merkezleri, risk değerlendirme hizmeti verme sorumluluk ve yetkinliğini taşırlar. Bundan dolayı, sadece bu birimlerden risk değerlendirme hizmeti alınması gerekir. Aksi halde yasal ve vicdani sorumluluklardan kurtulmak mümkün olmayacaktır.

İş Sağlığı ve Güvenliği Risk raporu yapan firmalar öncelikle iş güvenliği uzmanı görevlendirir. İşin uzmanları tarafından riskler ve risk analizi metotları belirlenir. Bu metotlar matris risk analizi, fine kinney risk analizi, kalitatif risk analizi vb türlerde olabilir.Belirlenen bu risklere sebep olabilecek tüm kaynaklar tasniflendirilir. Yapılan detaylı bir analiz sonrasında oluşabilecek muhtemel sorunların istatistiği çıkarılır. Tüm bu sonuçlar ilgili işyeri yetkilisine iletilir.

Risk Analizi

Risk Analizi Faydaları

Risk değerlendirmesi yapılırken en temel amaç, çalışan sağlığı ve güvenliğinin temin edilmesidir. Çalışanların can sağlığı başta olmak üzere, oluşabilecek iş kazaları nedeniyle hastalık ve sakatlık risklerinin de önüne geçilmeye çalışılır. En temel amaç insan sağlığını korumak olsa da diğer canlıların ve çevrenin korunması da risk değerlendirmesi faydaları arasındadır.

Bunlarla beraber, bir işletmenin itibarı ve prestiji de risk değerlendirme sayesinde artar. Zira yapılan araştırmalar göstermiştir ki, bu işlem sonrasında riskler minimize edilir. En aza indirgenmiş riskler sonrasında da kazaların önüne geçme imkânına erişilir. Bu durum, hem maddi kazanç hem de işyerlerinin imajları açısından ciddi artılar sağlamaktadır.

Risk analizi hizmeti, işletmelerinizin maddi manevi karlılığını arttırır. Sizleri, insan,çevre ve iş sağlığına verilecek zararlardan korur. Kısacası risk değerlendirme hizmeti, hukuki ve vicdani açıdan sıkıntılar yaşamanızın önüne geçmenizi sağlar. Bu nedenlerle her işyeri tarafından vakit geçirmeksizin istenmeli, yetkili ve ehil kurumlara yaptırılmalıdır. Bu konuda bilgi almak ve diğer detaylar için bizi arayabilirsiniz.

    Sıkça Sorulan Sorular

    Risk Analizi Fiyatı Nedir ?

    Risk analizi ücreti; iş yerinin sektörü, tehlike sınıfı, büyüklüğü ve çalışan sayısına bağlı olarak hesaplanmaktadır.

    Risk Analizi Kim Yapar ?

    OSGB bünyesinde bulunan İş güvenliği uzmanı ve İşyeri Hekimi tarafından yapılır.

    Risk Analizi Geçerlilik Süresi Nedir ?

    Risk değerlendirme raporları eğer işletmede herhangi bir değişiklik veya kaza yok ise iş yeri tehlike sınıfına bağlı olarak çok tehlikeli sınıfta 2 sene, tehlikeli sınıfta 4 sene ve az tehlikeli sınıfta ise 6 sene geçerli olmaktadır.

    Risk Değerlendirme Yenileme Süreleri

    Risk Analizi yenileme süresi az tehlikeli kategoride 6 yıl, tehlikeli kategoride 4 yıl, çok tehlikeli kategoride bulunan işletmeler için 2 yıldır.

    Hangi İşyerlerinde Risk Değerlendirmesi Yapma Zorunluluğu Vardır

    İşletmelerin işçi sayısı ve tehlike sınıfına bakılmaksızın risk analizi yaptırma zorunluluğu ilgili yasa maddesinde açıklanmıştır.

    Whatsapp
    Hülya
    Hülya
    Merhaba 👋
    Size nasıl yardımcı olabiliriz?
    Call Now ButtonHemen Ara